Napovednik: Reli Srednja Evropa
TOYOTA GAZOO Racing še naprej v lovu za naslov prvaka FIA svetovnega prvenstva v reliju.
TOYOTA GAZOO Racing še naprej v lovu za naslov prvaka FIA svetovnega prvenstva v reliju.
Ekipa TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team bo od 17. do 20. oktobra na reliju Srednja Evropa, ki bo potekal po zahtevnih cestah v Nemčiji, na Češkem in v Avstriji, nadaljevala boj za osvojitev svetovnega prvenstva FIA v reliju 2024.
S sijajnim maksimalnim številom točk v prejšnjem krogu v Čilu je ekipa TGR-WRT dva kroga pred koncem prvenstva več kot prepolovila zaostanek za vodilnimi v konstruktorski razvrstitvi s 35 na 17 točk.
Oba zaključna dogodka bosta potekala po zahtevnih asfaltnih cestah, kar je prvič po aprilskem reliju na Hrvaškem; drugi izvedbi čezmejnega relija Srednja Evropa bo novembra sledil finale sezone na Japonskem.
Tako Sébastien Ogier kot Elfyn Evans ostajata v boju za osvojitev prvega mesta v razvrstitvi dirkačev, na reliju Srednja Evropa pa se jima bo iz ekipe pridružil povratnik Takamoto Katsuta. Po impresivnih prvih vožnjah z dirkalnikom GR YARIS Rally1 HYBRID na gramoznih cestah na Finskem in v Čilu se bo ponovno v dodatnem četrtem vozilu na najvišji ravni na asfaltu prvič preizkusil vzhajajoča zvezda Sami Pajari.
Reli Srednja Evropa je bil na koledar svetovnega prvenstva prvič vključen pred enim letom in je prvi reli z etapami v treh različnih državah. Etape se razlikujejo od regije do regije, pa tudi vreme je sredi evropske jeseni lahko spremenljivo, kar pomeni, da so ceste zaradi dežja, blata in listja bolj spolzke.
Tako kot leta 2023 bo začetek relija v češki prestolnici Pragi. Letos bo v četrtek zjutraj na obrobju mesta potekalo tudi »ogrevanje« pred slavnostnim startom v znamenitem grajskem okrožju prestolnice. Sledila bo uvodna hitrostna preizkušnja na hipodromu Velká Chuchle, zvečer pa še daljša etapa v bližini mesta Klatovy.
Enaka preizkušnja bo v petek na sporedu še dvakrat, skupaj z dvema drugima etapama na čeških cestah, ki so še posebej razgibane in ozke, a hkrati hitre. Servisiranje na terenu bo mogoče zjutraj in sredi popoldneva, ob koncu dneva pa se bodo dirkalniki vrnili v servisni park v Karpfhamu, jugozahodno od nemškega mesta Passau.
Sobota bo najdaljši dan relija s 123,46 tekmovalnimi kilometri, ki jih bo treba prevoziti v dveh krogih s tremi etapami po Nemčiji in Avstriji. Srednja etapa kroga, ki se imenuje Beyond Borders (»Preko meja«), se bo začela v Nemčiji in končala v Avstriji.
Nedeljski finale vključuje dve etapi, ki bosta potekali po nemških cestah, sledil pa jima bo zaključek v Passauu.
Dirkalnik GR Yaris Rally2 bo za ekipo ACCR Toyota Dolák v seriji WRC2 vozil najbolje uvrščen češki voznik Filip Mareš.
Jari-Matti Latvala (vodja ekipe)
»Rezultat v Čilu je bil velika spodbuda za celotno ekipo. S prepolovitvijo zaostanka smo pokazali, da je boj za osvojitev konstruktorskega prvenstva še vedno odprt in da je še vedno vse mogoče, zato se relija Srednja Evropa že zelo veselimo. Ta reli je velik izziv za posadke, lani smo bili priča težkim razmeram z veliko dežja in blata.
Dirkalnik je tam dobro deloval, tako da smo imeli dobro osnovo, poskušali pa smo izvesti še nekaj izboljšav, ki bi nam omogočile dobro uvrstitev na dirki.«
Sébastien Ogier (voznik dirkalnika 17)
»Čeprav mi v Čilu ni uspelo doseči rezultata, na katerega sem upal osebno, sem zadovoljen, da nam je kot ekipi uspelo izpeljati popoln vikend in se precej približati vodilnim v konstruktorski razvrstitvi, kar je bil vseskozi moj glavni cilj v tej sezoni. Zdaj smo zelo motivirani, da se izkažemo na zadnjih dveh dirkah na asfaltu.
Poskušal bom biti potrpežljiv in nabirati točke za ekipo. Če bo šlo vse po sreči, mi bo potem na Japonskem lažje.«
Sami Pajari (voznik dirkalnika 5)
»To bo moj prvi nastop z dirkalnikom Rally1 na asfaltu in prepričan sem, da bo to zame velik izziv. Lani sem ta reli odpeljal na prvenstvu WRC2 in nekateri deli so bili res zahtevni, bilo pa je tudi nekaj bolj prijetnih odsekov. Etape so v vsaki od treh držav malce drugačne, v tem letnem času pa je tudi vreme lahko precej nepredvidljivo.