LOKALNA OLIMPIJSKA MOBILNOST
KOLEKTIVNA NAKLONJENOST SPREMEMBAM
Ko je mesto enkrat izbrano za gostiteljico iger, se začne program priprav, ki so povsem v duhu priprav športnikov. Mesto se meri z dosežki mest pred tem in postavi si nove, višje prometne in trajnostne olimpijske norme. To je poseben čas, ko so prebivalci mest na povsem drugačen način in bistveno bolj kolektivno naklonjeni uvajanju bolj drznih mobilnostnih sprememb, kar daje županom odlično priložnost narediti več v krajšem času. To omogočata tako dogodek sam po sebi kot šport kot tak in seveda tudi drugačne vrste in bolj neposredna tekmovalnost. Pariz se je pomeril s predhodniki in si postavil cilj 50% zmanjšanja ogljičnega odtisa v primerjavi s povprečjem iz Londona leta 2012 in Ria leta 2016.
OD OLIMPIJSKE DO VAŠKE LIGE
Od globalnega olimpijskega prometno mobilnostnega tekmovanja velikih mest do trajnostno naravnanih ukrepov v lokalni in celo vaški ligi pa je le korak. Tekma je tekma. Vsak športni dogodek, pa tudi na primer večji kulturni ali izobraževalni, na katerega so župan in krajani ponosni, ponuja priložnost, da se v izvedbo dogodka vnašajo pogumnejše mobilnostne spremembe. Take, ki se jih sicer ne bi lotili, saj bi imele manjšo podporo javnosti ali pa v uvajanju ne bi bili tako drzni in pogumni, saj nas pri tem ovira udobje relativno dobrega zatečenega stanja. V Sloveniji, ki je izrazito športna država z nešteto športnimi dogodki, je lahko tak trajnostno tekmovalen duh – tako kot pri velikih mestih gostiteljicah OI – izjemen motivator za uvajanje bolj drznih in inovativnih prometno mobilnostnih rešitev.