Izberite

HIBRIDNA TEHNOLOGIJA

Na krilih mobilnosti nove dobe: voznik in energija sta dobila tehnično stičišče.
Vozila na hibridni pogon so trenutno najbolj logična izbira, saj so prijazna do okolja in tudi do denarnice. Spodnje vrstice so nekakšna navodila za uporabo, kako lahko izkoristimo čim več, kar ponujajo avtomobili z oznako Hybrid. Toyota je v tem svetu pionir in postavljavec standardov. S pravim pristopom lahko s hibridom neslišno speljemo z mesta in več kot polovico časa vozimo v električnem načinu. Tako privarčujemo kar precej goriva in v ozračje spustimo izrazito manj škodljivih snovi. Vse to pa je mogoče brez dodatnih kablov ali raztopin za čiščenje izpustov.

V dobrih treh desetletjih je Toyota po vsem svetu prodala več kot 20 milijonov hibridov. Si predstavljate, kako zelo velik prispevek k zmanjševanju najbolj razširjenega toplogrednega plina je mogoč zgolj na vsakdanjih poteh, če sediš za volanom hibrida? Velik.

Vsakdo, ki vlaga v čistejšo mobilnost, bo za volanom Toyotinega hibrida, dan za dnem, vsak dan naredil kaj za vse nas, to je dejstvo. Vsakdo mora vedeti, da podnebne spremembe niso mit, da Slovenija ni oaza miru. Imeli smo hude ujme in vreme je čedalje bolj nepredvidljivo tudi na sončni stran Alp. 

Toyota je s svojim pionirskim pristopom v razvoju hibridne tehnologije dejansko pri običajnih voznikih vzbudila zavedanje vpliva osebne mobilnosti na okolje in v industriji že več kot pred četrt stoletja začela pot v bolj zeleno in trajnostno mobilnost.

Več električnih kilometrov brez iskanja proste vtičnice.

Dobro bi bilo razmisliti, koliko gramov emisij vsak kilometer svojih poti puščamo za seboj. Dovolj zgovoren je denimo Toyotin poskus v dveh velikih in prometno izjemno obremenjenih evropskih prestolnicah, Rimu in Parizu. 

Za volanom Priusa so vozniki na svojih dnevnih mestnih in primestnih poteh v Rimu kar 73,2 odstotka časa vožnje vozili v električnem načinu in 62,5 odstotka svojih dnevnih kilometrov prevozili na elektriko. V Parizu pa so vozniki pri svojih dnevnih opravkih za volanom Priusa 70,1 odstotka časa v mestu in predmestju vozili v električnem načinu in dobro polovico (51,5 odstotka) svojih dnevnih kilometrov na elektriko.

Tudi v Ljubljani ni nič drugače. S hibridnim Yarisom smo na mestni vožnji naredili več kot 70 odstotkov vožnje na elektriko.

Ne pozabite, da gre za avto, ki v prtljažniku nima zvitih električnih kablov in voznik ne potrebuje 10 različnih aplikacij za iskanje proste vtičnice na javnih polnilnih postajah. Ne pozabite, da gre za avto, ki tudi v mrzlem jutri ne zbudi polovice soseske z robatim glasom dizla, poleg tega pa je hibrid nesporni rekorder v energijski zmernosti pri mestnih vožnjah. Realna poraba goriva v gostem mestnem prometu pri večini Toyotinih hibridov, tudi pri cestnem terencu RAV4, upade pod 5 litrov na 100 kilometrov. 
Ne, ni ga dizla, ki bi 100 kilometrov mestnih ulic, vpadnic in obvoznic prevozil ter opravil na stotine speljevanj na semaforjih s povprečno porabo manj kot pet ali celo štirih litrov. To je dejstvo. Manjša ko je poraba, čistejši je zrak in več denarja ostane v voznikovi denarnici. Da, tako preprosto je to, če si pripravljen razmisliti, koliko se voziš, kako udobno dejansko potuješ, koliko te to stane in kaj lahko ti vsak dan narediš za boljše življenje na našem planetu. 

Kdor je sedel za volan Toyotinega hibrida in z njim zaživel novo razsežnost mobilnosti, se ne sprašuje več o razlogih za in proti, temveč le o tem, kaj je razlog, da se že prej ni odločil za to tehnologijo.

 

Na pravem mestu ob pravem času

Ključna razlika med električnim avtomobilom, priključnim hibridom in Toyotinim priključnim hibridom je v tem, da voznik avto uporablja brez vsakršnih prilagajanj glede dosega oziroma načina uporabe za varčno vožnjo. Toyotin hibridni pogon med vožnjo poskrbi za ohranitev energije, ki bi sicer bila izgubljena (z zaviranjem ali nepotrebnim delovanjem bencinskega motorja).

Toyotin hibrid združuje vse prednosti običajnega in električnega avtomobila, brez sklepanja kompromisov glede dosega in praktičnosti preskrbe z energijo. Torej: imaš dva avtomobila v enem in inovativna tehnologija samodejno in neopazno preklaplja med obema energijskima svetovoma – bencinskim in električnim.
 

Elektrarna na kolesih

Vsak Toyotin hibrid ima električni (EV) vozni program. Umetna inteligenca pogona, ki spremlja cesto in slog vožnje, pametno upravlja energijo, kar pomeni, da vedno v najbolj optimalnem načinu ugasne ogenj nad valji in izkoristi nakopičeno energijo iz baterije za vse naloge. 

Pri hibridu ne govorimo o električnem dosegu, saj energija iz baterije ves čas dinamično dopolnjuje vožnjo. Pri speljevanju, v počasni vožnji in ob upočasnjevanju  je vozilo v načinu EV in popolnoma brez emisij. Pri srednjih hitrostih bencinski motor poganja vozilo in hkrati polni baterijo. Pri polnem pospeševanju pa električni in bencinski pogon združita moči, ki se vse prenesejo na kolesa.

Vse to poteka samodejno, vključno s polnjenjem baterije. Hibrid izkorišča energijske tokove lastnega gibanja in kinetično energijo pretvarja v električno. 

Električna energija nastaja čisto pri vsakem zaviranju, pred križišči pri spuščanju po klancu, pred ovirami itd. kakor tudi ob delovanju bencinskega motorja, ki zato lahko vedno deluje v optimalnem območju vrtljajev.

Upravljanje energije je v vsakem Toyotinem hibridu tako učinkovito, da vozniki hibridov še vedno skoraj najmanj 50 odstotkov časa prevozijo na elektriko. Bencinski motor se v hibridu dejansko nikoli ne vrti v prazno. Zaradi zadnje generacije hibridnega pogona, predvsem tehnološko dovršenega menjalnika, planetnega gonila lahko Toyotini hibridi zdaj tudi jadrajo. 

To pomeni, da pri avtocestnih hitrostih odmik noge s stopalke za plin izklopi motor z notranjim izgorevanjem,  gibanje avta pa vzdržuje elektrika.

 

Na elektriko, tudi če si doma v stolpnici

Priključni hibrid je nadgradnja klasičnega samopolnilnega hibrida, ki v energijsko enačbo vnese večjo oziroma zmogljivejšo baterijo in polnilni kabel za preskrbo z elektriko iz omrežja. To pomeni, da lahko priključni hibrid med 50 in 100 km prevozi brez vsakršnega vklopa bencinskega motorja. Večino dnevnih mestnih voženj lahko priključni hibrid tako prevozi brez izpustov oziroma brez vklopa bencinskega motorja. 

Poraba goriva je zaradi večje baterije pri priključnih hibridih manjša, vendar pa lahko vse prednosti tega pogona v celoti izkoristimo le ob rednem priklapljanju na električno omrežje. Toyota tehnologijo priključnega hibrida ponuja pri modelu Prius, RAV4 in C-HR.

Hibrid je primeren za vsakogar, saj vso elektriko, ki jo potrebuje, zajame sam takrat, ko to vozne razmere dopuščajo. Zato je to v tem trenutku najboljša rešitev zelene mobilnosti, ki ne izključuje nikogar in ne zahteva nikakršnega prilagajanja in spreminjanja vozniških navad.

Nova dimenzija: hitrejši, učinkovitejši in lažji električni štirikolesni pogon

Elektrika je pri Toyotinem hibridu še bolj vpeta v energijske pogonske tokove, saj imajo vozila tudi električni stalni štirikolesni pogon AWD-i. Poleg elektromotorja, ki deluje v navezi z bencinskim motorjem, je avto na zadnji osi dobil še dodatni 40-kilovatni elektromotor. Ta je odgovoren izključno za pogon zadnjih koles, med osema pa ni več mehanske povezave, kar pomeni manj obrabe in manj izgub zaradi mehanskega trenja in manj dodatne teže. 

Električni štirikolesni pogon deluje res bliskovito in zelo natančno podaja navor na podlago. Pade pa tudi mit o krhkosti in občutljivosti visoke tehnologije na krilih elektrike: recimo, RAV4 se z AWD-i odlično znajde v zelo resnih blatnih, zasneženih in prašnih kolesnicah, poleg tega pa za seboj lahko vleče 1,65 tone težko prikolico.