- Toyota Slovenija in Partnerstvo za trajno gospodarstvo CER sta v torek, 17. septembra, predstavila priporočila za trajnostno mobilnost v podjetjih.
- Priporočila so zbrana v publikaciji, ki je dostopna na spletni strani CER in je rezultat dolgoletnega sodelovanja s člani CER, mednarodnimi in slovenskimi strokovnjaki, akademskimi partnerji in odločevalci.
Toyota Slovenija in Partnerstvo za trajnostno gospodarstvo CER predstavila priporočila
za trajnostno mobilnost v podjetjih
V sklopu Evropskega tedna mobilnosti, ki poteka med 16. in 22. septembrom, je Toyota Slovenija skupaj s Partnerstvom za trajnostno gospodarstvo CER, v podjetniškem inkubatorju Kovačnica v Kranju, javnosti predstavila priporočila za trajnostno mobilnost v podjetjih.
Priporočila, zbrana v publikaciji ,so rezultat dolgoletnega sodelovanja članov CER z mednarodnimi in slovenskimi strokovnjaki, akademskimi partnerji in odločevalci. Z zbranimi priporočili se želi sprožiti snežna kepi zavedanja podjetij, da morajo trajnostno mobilnost vključiti v jedro svojega poslovanja ter tako prispevati k reševanju izzivov, ki jih povzroča prometna dinamika, in k zelenemu prehodu.
»Zaradi v podjetjih uvedenih sprememb in dobrih praks se bomo na pot sprememb mobilnosti hitreje podali tudi kot celotna družba in kot posamezniki. Kot taki še vedno živimo v našem visokem osebnem mobilnostnem udobju, ki nas občutno zavira pred uvajanjem drznejših sprememb.« je poudaril Andrej Brglez, raziskovalec trajnostne mobilnosti in direktor inštituta ICK. Podjetja že pripravljajo trajnostna letna poročila in občine že delajo sistematično na izzivih mobilnosti v svojem okolju, Brglez pa meni, da lahko največ naredimo prav sami. In ne čakamo na državo.
Direktor Toyota Slovenija Gregor Mauko je izpostavil, da podjetja, v tem primeru avtomobilski proizvajalci, pravzaprav s storitvami trajnostne mobilnosti – ena takih mobilnostnih rešitev je Toyota GO – dokapitalizirajo javni lokalni prevoz. Poslovni model ToyotaGO postaja vse bolj zanimiv, še bolj pa bi bil, če bi podjetja ali občine za spodbujanje trajnostne mobilnosti prejela morda olajšave ali bonitete.
Tomaž Lanišek, vodja urada za razvoj, pametno skupnost in projekte na Mestni občini Kranj, je izpostavil izzive birokracije, zapletenih pravil, dolgotrajnih postopkov, pomanjkanja razumevanja za novosti in spremembe, izziv pridobivanja podatkov … »Kjer je država deležnik, morajo biti na voljo vsi podatki, da lahko dobimo realno sliko mobilnostnih navad in potreb ter temu lahko prilagajamo strategijo ter iščemo prave rešitve za trajnostno mobilnost.«
Sogovorniki so se strinjali, da …
- bolj kot denar danes štejeta čas, ki ga porabimo vsak dan na poti, in udobje, ki nam ga zagotavlja izbrana oblika prevoza,
- je trajnostna mobilnost zato povezana z zanesljivostjo, dostopnostjo in varnostjo,
- je pomembno, da kot uporabniki vemo, kdaj bomo začeli in kdaj končali svojo pot,
- je treba ljudem dopovedati, da se nekaj mora spremeniti, vendar je to proces, tek na dolge proge.