Izberite

Svetovna predstavitev nove Toyote GR Yaris

na avtomobilskem salonu v Tokiu 2024
  • ·Pomembne izboljšave za Toyotino visokozmogljivo kombilimuzino, vzgojeno v motošportu
  • Največja moč trivaljnega 1,6-litrskega motorja s turbopolnilnikom se je povečala na 280 DIN KM/206 kW z navorom 390 Nm
  • Povsem nov osemstopenjski samodejni menjalnik GAZOO Racing s hitrim prestavljanjem v tekmovalnem standardu
  • Preoblikovan voznikov kokpit, ukrojen z digitalnimi instrumenti, ki so jih navdihnili dirkalni avtomobili, in izboljšano lokacijo ključnih kontrolnikov in podatkovnih virov
  • Povečana togost karoserije in okrepljeno vzmetenje
  • Stalni štirikolesni pogon in novi izbirni načini vožnje

Nova Toyota GR Yaris ja danes na avtomobilskem salonu v Tokiu 2024 dočakala svetovno premiero. Kombinacije tehničnih, oblikovnih in konstrukcijskih izboljšav, obljubljajo še boljšo vozno izkušnjo.

GR Yaris je poseben avtomobil, ki je bil že ob predstavitvi deležen izjemnih pohval in navdušenja, predvsem pa se je s svojo dirkaško zasnovo v trenutku zavihtel v vrh svojega segmenta. To je čistokrvni stroj, ki je za seboj pustil vse tekmece.

A to je bil pravzaprav šele začetek zgodbe. V naslednjih treh letih so ga inženirji, razvojniki in testni vozniki intenzivno izboljševali in ustvarili še bolj zmogljiv, odziven, privlačen in vozniško navdušujoči avtomobil.

Inženirji ekipe TOYOTA GAZOO Racing, mojstrski vozniki ter strokovnjaki za dirke in reli so sodelovali v duhu nenehnega izboljševanja in obogatili značaj GR Yarisa. To je avtomobil, ki je zasnovan za uživaško vozniško izkušnjo. 

Seznam sprememb je obsežen in v vseh ozirih upravičuje oznako novi GR Yaris. Ključni elementi vključujejo izboljšave trivaljnega motorja s turbopolnilnikom, ki zagotavlja še več moči in navora, ter uvedbo popolnoma novega osemstopenjskega samodejnega menjalnika GAZOO Racing Direct, ki je zasnovan za hitro menjavanje prestav.

Dodatno okrepljeno je tudi podvozje, v kabini pa sta bila postavitev kokpita in položaj za vožnjo preoblikovana za bolj pristen občutek športnega avtomobila – pri vožnji po cesti in tekmovanjih v svetu avto-moto športa. Vzmetenje je s spremenjenimi vzmetmi in okrepljenim sklopom prednjih amortizerjev prilagojeno za boljši nadzor pri velikih obremenitvah.

Novi GR Yaris ponuja vse, zaradi česar je bil original tako uspešen, hkrati pa še veliko več in posledično obljublja, da bo še bolj samozavestno stopil pred tekmece.

Na voljo bo enotna različica Circuit s paketom zmogljivejšega hlajenja, ki vključuje dodatni hladilnik in spremenjene odprtine za dovod zraka.

Novi GR Yaris bo na voljo na izbranih evropskih trgih od poletja 2024. Podrobnosti o postopku spletne rezervacije in naročanja bodo objavljene ob svetovni premieri modela, ki se bo 12. januarja 2024 odvijala  na avtomobilskem salonu v Tokiu.

GR Yaris: navdušujoča zgodba

 

GR Yaris je izvrsten dokaz, kako sta znamka Toyota in dirkaški oddelek TOYOTA GAZOO Racing predana razvoju vedno boljših avtomobilov, ki jih razvijata na podlagi izkušenj iz avto-moto športa. GR Yaris že od začetka ni bil zamišljen kot zgolj še ena kombilimuzina. To je bil avtomobil, ki je v inženirskem in oblikovalskem smislu neposredno izkoristil prednosti in izkušenj, ki jih je ekipa TOYOTA GAZOO Racing pridobila z dolgoletnim udejstvovanjem v svetovnem prvenstvu v reliju.

Že originalno različico GR Yarisa so odlikovali novi motor, novi elektronski sistem štirikolesnega pogona in po meri izdelana šasija.

Ko je serijski avtomobil prišel v roke novinarjem in strankam, so odzivi presegli vsa pričakovanja. Od predstavitve leta 2020 je bilo v Evropi prodanih več kot 18.000 avtomobilov z 99-odstotno oceno zadovoljstva strank. Najbolje prodajana je bila različica Circuit, zato so se tudi pri novem modelu osredotočili predvsem na izboljšave te različice. Med kupci so številni ljubitelji zmogljivih avtomobilov, ki menijo, da je GR Yaris vreden mesta poleg precej močnejših in prestižnejših avtomobilov, ki tvorijo njihove zbirke. GR Yaris je avtomobil, ki je pravzaprav razred zase in bo postal takojšnja športna klasika.
Razvojni program novega GR Yarisa je zasnovan po konceptu filozofije razvijaj, dirkaj, zlomi, popravi. To opisuje, kako je v iskanju izboljšav avtomobil vedno znova potisnjen do roba svojih zmogljivosti. »Vsak vidik novega GR Yarisa vključuje znanje in izkušnje, ki so pridobljene iz dejanskih situacij v svetu avto-moto športa. Precej podatkov smo pridobili od naših mojstrskih voznikov in dirkačev, ki so se udeleževali relijev in drugih zahtevnih preizkušenj na različnih koncih našega planeta,« je razvojni pristop razložil glavni inženir Naohiko Saito.

Več moči, navora in nadzora

 

GR Yarisa poganja motor s turbinskim polnilnikom, ki je že ob predstavitvi prve generacije veljal za najmočnejši trivaljnik na svetu. Zdaj ponuja še več: moč se je povečala za 20 konjskih moči, vozniku pa je na voljo dodatnih 30 Nm navora. Skupna moč zdaj znaša 280 konjskih moči, avtomobil pa ponuja 390 Nm navora.

To novo merilo zmogljivosti ponovno potrjuje nadvlado avtomobila v svojem razredu, povečuje njegovo prednost pred tekmeci in zagotavlja pristen občutek dirkalnika, s katerim je Toyota udejanjila svojo ambicijo, da bi izdelala cestno različico avtomobila za reli.

Ob večji moči motorja so s premišljenimi rešitvami ohranili tudi vzdržljivosti. Kot testni poligon so tudi tokrat služile najzahtevnejše reli dirke in dirkalne steze. Motor je bil do svoje prelomne točke preizkušen v japonskem reli prvenstvu in v seriji japonskih vzdržljivostnih dirk. Za ohranjanje vzdržljivosti so okrepili sklop ventilov ter uvedli novi material za izpušne ventile in povečali tlak vbrizga goriva D-4ST. Vgrajeni so novi lahki bati z obroči, ki so odporni proti obrabi, poleg tega pa so dodali tudi novi senzor sesalnega tlaka.
Novi model bo na voljo v enotni specifikaciji Circuit, ki vključuje paket zmogljivega hlajenja. S tem je avtomobil opremljen z novim pomožnim hladilnikom za izboljšanje zanesljivosti pri vožnji s polnim plinom in spremenjenim dovodom zraka.

Novi samodejni menjalnik gazoo racing direct omogoča izjemno hitro prestavljanje

 

Povsem novi osemstopenjski samodejni menjalnik GAZOO Racing Direct, ki se kot opcija pridružuje šeststopenjskemu ročnemu, je ena najpomembnejših lastnosti novega GR Yarisa. Pri snovanju novega menjalnika so se osredotočili na doseganje najhitrejše možne hitrosti prestavljanja navzdol. Hkrati pa uporaba samodejnega menjalnika vozniku omogoča, da se osredotoči na krmiljenje in uporabo stopalk za zavoro in plin.

Novi menjalnik se je izkazal že na testiranjih, saj je pomembno pripomogel k doseganju hitrejših časov kot ročni menjalnik.

Da bi rešili težave z občutljivostjo samodejnih sistemov za poškodbe zaradi vročine in potrebo po uravnoteženju velike hitrosti prestavljanja z voznimi lastnostmi, so inženirji večkrat izvedli revizije materialov in programske opreme. Testni program je vključeval voznike ekipe TGR World Rally Team, ki so vozilo preizkušali na različnih podlagah, vključno z zasneženimi cestami na Finskem. Testiranja pa so izvajali tudi v japonskem reli prvenstvu, tekmovanju TOYOTA GAZOO Racing Rally Challenge in japonski seriji Super Taikyu.
Povečanje števila prestav s šest na osem omogoča, da ima menjalnik bližja razmerja. K boljšemu delovanju pripomoreta tudi novi sistem za nadzor navora in kompaktni visokoodzivni linearni solenoid. Uporaba termično odpornega materiala v prestavni sklopki in prilagoditve programske opreme omogočajo izjemno hitro prestavljanje, ki zadovoljuje tudi tekmovalne standarde, funkcija predvidevanja prestav pa se popolnoma ujema z voznikovimi nameni. Standardno je nameščen tudi hladilnik za samodejni menjalnik.
Na voljo je nova funkcija izbire načina vožnje za prilagajanje avtomobila športni vožnji in vsakodnevni uporabi, pri čemer načini Sport, Normal in Eco vključujejo različne nastavitve za električni servovolan, delovanje klimatske naprave, odziv plina in zaslon voznikovih instrumentov. Pri modelih, opremljenih s samodejnim menjalnikom GAZOO Racing Direct, se prilagodita tudi občutek in izbira prestav. Način Sport ponuja občutek bolj usmerjenega prestavljanja, načina Normal in Eco pa zagotavljata odlično ravnovesje med učinkovitostjo in odzivnostjo. V športnem načinu ima odziv prednost v območju D, medtem ko uporaba območja M zagotavlja najhitrejše prestavljanje.

Območje vrtljajev od 4900 vrtljajev na minuto do rdeče črte, ki je pri 7200 vrtljajih na minuto, pa voznika vedno znova postavlja v središče dogajanja.

Podobno kot pri trenutnem GR Yarisu tudi pri novi različici elektronsko nadzorovani stalni štirikolesni pogon GR-FOUR omogoča optimalen oprijem. Ta sistem je bil razvit posebej za GR Yarisa in prilagaja ravnotežje pogona med sprednjimi in zadnjimi kolesi v treh načinih – Normal, Sport in Track.

Bolj toga karoserija zagotavlja še boljšo odzivnost

 

Lahka karoserija GR Yarisa je postala še bolj toga, saj ima za 13 odstotkov več točkovnih zvarov in za 24 odstotkov več strukturnega lepila. To posledično izboljšuje odzivnost avtomobila na nihanje, boljše so tudi povratne informacije pri krmiljenju in občutek oprijema.

Platforma je bila namensko zasnovana za ta avtomobil, saj združuje sprednji del Yarisove platforme GA-B in novi zadnji del, ki je izdelan iz večje platforme GA-C.

Ohranjeni so bili lahki, a togi sistemi vzmetenja – spredaj MacPhersonova vodila, zadaj pa dvojna prečna vodila z vlečnimi kraki. Dodatek dodatnih vijakov za pritrditev sprednjih amortizerjev na karoserijo preprečuje spremembe v poravnavi, ki se zgodijo, ko se zgornja puša deformira pri vožnji z veliko obremenitvijo. Sprednje in zadnje vzmeti so prav tako prilagojene za optimalno delovanje in izboljšani nadzor nad upravljanjem.

Dirkaško navdahnjen kokpit

 

Tudi notranjost ponuja številne novosti in spremembe. Športna zasnova kokpita pa voznika v vseh pogledih postavlja v ospredje.

Pri snovanju ergonomije kokpita so inženirji upoštevali opažanja in mnenja dirkačev in testnih voznikov. Z njihovo pomočjo so krmilne elemente namestili tako, da vozniku omogočajo hitrejši in jasnejši dostop.

Nadzorni elementi, ki jih je pri tekmovalni vožnji treba pogosto uporabljati, so bili premaknjeni bližje vozniku, tako da jih je mogoče hitro in preprosto doseči. Na sovoznikovi strani večja armaturna plošča ponuja več prostora za dodatne števce ali namestitev sovoznikovega monitorja.

Boljše je tudi voznikovo vidno polje. To so dosegli z znižanjem zgornjega roba instrumentne plošče za 50 mm, spremembo položaja vzvratnega ogledala in naklonom nadzorne plošče za 15 stopinj bolj proti vozniku.

Na voljo je novi 31,24-centimetrski (12,3-palčni) digitalni kombinirani merilnik z dvema načinoma postavitve – običajnim in športnim, pri čemer slednji zagotavlja prikaz podatkov, ki prikazujejo športno zmogljivost. Merilnik je zasnovan z jasno grafiko brez kakršnekoli odvečne dekoracije. 

Pri modelu s samodejnim menjalnikom so na voljo tudi podatki o temperaturi olja menjalnika in vizualno opozorilo, ki poleg zvočnega alarma voznika opozori, ko so vrtljaji motorja previsoki za prestavljanje v nižjo prestavo.

Na novo je zasnovan tudi sedež, ki vozniku zagotavlja optimalni položaj. Sedež je znižan za 25 mm in temu primerno je nastavljen tudi volan. 

Smer prestavljanja je bila spremenjena tako, da ustreza tekmovalni vožnji – voznik potisne ročico naprej za prestavljanje v nižjo prestavo in potegne nazaj za prestavljanje v višjo. Ta detajl še posebej spodbuja glavni voznik in predsednik Toyote Motor Corporation Akio Toyoda, znan tudi pod svojim dirkaškim vzdevkom Morizo.

 

Detajli zunanjosti avtomobila

 

Pri tako čistokrvnem stroju, kot je GR Yaris, spremembe zunanjosti še zdaleč niso zgolj preprosti kozmetični popravki. Tudi glede tega so pomembno vlogo odigrali profesionalni mojstrski vozniki, ki so sodelovali pri razvoju.

GR Yaris v svojem bistvu ostaja trivratni avtomobil, ki je v veliki meri model sam po sebi: le sklopi zadnjih luči, antena in zunanja ogledala so preneseni iz standardnega cestnega Yarisa. Vsak element je bil spremenjen, da bi dosegel optimalno tlačno silo, aerodinamiko in oprijem.

Novi zračnik motorja z jekleno mrežo je optimiziran za najboljše ravnovesje med debelino, trdnostjo in manjšo težo. Stranska rešetka je opremljena z večjo odprtino, spodnji odbijač pa ima novo deljeno konstrukcijo, ki omogoča lažje in cenejše popravilo ali zamenjavo.

Na zadnjem delu odprtina na spodnjem robu spodnje dekoracije omogoča uhajanje zraka izpod tal, kar zmanjša upor, izboljšuje okretnost in stabilnost avtomobila ter razprši toploto iz izpušnega sistema.

Meglenke in luči za vzvratno vožnjo so bile premaknjene iz spodnjega odbijača v integrirane zadnje kombinirane luči, kar zmanjšuje tveganje poškodb. Višje je nameščena tudi zavorna luč, ki je premaknjena z zadnjega spojlerja navzdol na zadnja vrata, tako da so vse zadnje luči poravnane in v vidnem polju voznikov, ki vozijo zadaj. Drugačen položaj luči omogoča tudi lažje prilagajanje spojlerja.

Novi GR Yaris je na voljo v že uveljavljenih barvah – rdeči Emotional, črni Precious in biserno beli. Po novem je na voljo tudi barva Precious Metal, ki izžareva dirkaško izročilo ekipe TOYOTA GAZOO Racing.

Na voljo so tudi številne nove funkcije,* ki vključujejo najnovejšo generacijo sistemov Toyota Safety Sense, navigacijo in digitalni ključ. Model s samodejnim menjalnikom bo opremljen s platišči iz kovanega aluminija, zadnjimi in stranskimi monitorji in vrhunskim avdiosistemom JBL.

* Tehnične značilnosti se lahko razlikujejo glede na trg. Natančni podatki bodo znani ob predstavitvi modela na posameznem trgu.

Novi GR Yaris – tehnični podatki*

Dolžina (mm)

3995

Širina (mm)

1805

Višina (mm)

1455

Medosna razdalja (mm)

2560

Sprednji kolotek (mm)

1535

Zadnji kolotek (mm)

1565

Število sedežev

4

Teža (kg)

1280 (z ročnim menjalnikom)

1300 (s samodejnim menjalnikom GR Direct Automatic)

Motor

vrstni 3-valjni bencinski motor s turbinskim polnilnikom in hladilnikom vstopnega zraka

Tip

G16E-GTS

Hod x vrtina (mm)

87,5 x 89,7

Prostornina (cm3)

1618

Sistemska moč (konjske moči/kW pri obratih motorja)

280/206 pri 6500

Največji navor (Nm pri obratih motorja)

390 pri 3250–4600

Menjalnik

6-stopenjski ročni menjalnik iMT ali
8-stopenjski samodejni menjalnik GAZOO Racing

Pogonski sklop

sistem GR-FOUR AWD, elektronsko krmiljena večploščna sklopka štirikolesnega pogona s tremi izbirnimi načini vožnje

Sprednji in zadnji diferencial

Torsen LSD©

Sprednje vzmetenje

vodila MacPherson

Zadnje vzmetenje

dvojna prečna vodila

Sprednje zavore

45,72-centimetrski (18-palčni) zračno hlajeni diski s štiribatnimi čeljustmi

Zadnje zavore

40,64-centimetrski (16-palčni) zračno hlajeni diski z dvobatnimi čeljustmi

Platišča

aluminijasta platišča BBS 8.5J

Pnevmatike

225/40ZR18 Michelin Pilot Sport S

Prostornina rezervoarja za gorivo (l)

50

* vozilo za japonski trg