- Prototip električnega poltovornjaka Hilux na vodikove gorivne celice je rezultat premišljenega razvojnega projekta.
- Toyota si z razvojem rešitev, ki temeljijo na vodikovih gorivnih celicah, prizadeva za regijsko uresničevanje ciljev ogljične nevtralnosti.
Prototip legendarnega poltovornjaka Hilux, ki ga poganjajo vodikove gorivne celice
Lastnosti vozila
Pogonski sklop nove različice Hiluxa temelji na rešitvah iz limuzine Toyota Mirai, ki jo prav tako poganjajo vodikove električne celice. Toyota namreč prav z limuzino Mirai, katere dve generaciji sta že deset let v serijski proizvodnji, dokazuje možnosti in prednosti uporabe vodika kot pogonskega vozila. Vodikove gorivne celice med vožnjo ne proizvajajo nobenih emisij, iz izpušne cevi pa kapljajo le kapljice čiste vode.
Zgodovina projekta
Projekt se je začel na začetku leta 2022 s študijo izvedljivosti, ki sta jo opravila TMUK in Toyota Motor Europe. Financiranje je prek neprofitne organizacije Advanced Propulsion Centre, ki podpira razvoj čistejših tehnologij in novih konceptov mobilnosti, podprla vlada Združenega kraljestva. To je odprlo vrata za začetek intenzivnega načrtovalnega in razvojnega programa, ki so se mu pridružili tudi številni konzorcijski partnerji: Ricardo, ETL, D2H Advanced Technologies, Thatcham Research in Toyota Motor Corporation (TMC).
Partnerski člani konzorcija
Toyota Motor Manufacturing UK (TMUK) v svoji tovarni v Burnastonu v Derbyshiru proizvaja kombilimuzinsko in karavansko različico modela Corolla ter nekatera gospodarska vozila. V obratu Deeside v severnem Walesu pa proizvajajo hibridne motorje. TMUK je kot prvo podjetje, ki je v popolni lasti korporacije Toyota, začelo proizvodnjo leta 1992. TMUK je pozneje postal tudi prva tovarna za proizvodnjo hibridnih električnih vozil zunaj Japonske. Do zdaj je Toyota v svoje proizvodne dejavnosti v Veliki Britaniji vložila več kot 2,75 milijarde funtov.
V tovarni TMUK je trenutno zaposlenih več kot 3000 ljudi. Njene proizvodne dejavnosti pa omogočajo tudi številna druga mesta v obsežni mreži dobaviteljev v Združenem kraljestvu.
Ricardo je globalno strateško inženirsko in okoljsko svetovalno podjetje, ki je specializirano za sektorje prometa, energije in redkih virov. Ricardo je podprl tehnično integracijo sestavnih delov sistema gorivnih celic v šasijo Hilux.
ETL (European Thermodynamics) je zavezan zagotavljanju celovitih termičnih rešitev in drugih inovacij. V sklopu projekta prototipa Hiluxa na gorivne celice je ETL proučeval povratne in več ventilatorske ureditve.
D2H Advanced Technologies zagotavlja visokotehnološke inženirske storitve na področju simulacije, modeliranja, aerodinamike, termodinamike in oblikovanja za avto-moto šport in druge industrije. D2H je opravil analizo CFD, na podlagi katere so odkrili, kje so še mogoče izboljšave.
Thatcham Research je podjetje za obveščanje o tveganju v avtomobilski industriji. Ukvarjajo se z rešitvami, ki proučujejo priložnosti in tveganja novih tehnologij. Projekt prototipa Hiluxa so podprli z zagotavljanjem trajnostnega svetovanja pri popravilih in usposabljanjem strokovnih sodelavcev.